Onze aanpak bij burn-out

Interapy behandelt 'ongedifferentieerde somatoforme stoornis' (beter bekend als klinische burn-out). Het doel van onze aanpak is je bewust te maken van jouw specifieke bronnen van stress en je te leren daar anders mee om te gaan. Zo kun je teveel aan spanning of een burnout in de toekomst voorkomen. Aan de hand van gestructureerde schrijfopdrachten en praktische oefeningen, onderzoek je gedachten die er toe bijdragen dat je over je grenzen heen gaat. Je krijgt instrumenten aangereikt om stressvolle situaties actief en effectief aan te pakken. Wij bieden burn-out behandeling volledig online aan maar ook hybride of traditioneel op één van onze vestigingen in het land.

De online burn-out behandeling

De Interapy burn-out behandeling is een intensieve online behandeling met een gemiddelde duur van 19 weken. De behandeling is zowel geschikt voor mensen met een baan als voor mensen die niet werkzaam zijn en wordt ook preventief ingezet om een dreigende burnout te helpen voorkomen.

Stressbronnen

Je onderzoekt en beschrijft het ontstaan van spanningen en houdt bij in welke situaties ze opgeroepen worden. Zodat je jouw persoonlijke stresssignalen en grenzen gaat herkennen.

Omgaan met anderen

Misschien heb je gemerkt dat problemen met andere mensen vaker voorkomen als je een burnout hebt. Soms zijn deze problemen de veroorzaker van stress en spanning. In dit onderdeel krijg je een korte training in sociale vaardigheden. Je oefent met het aangeven van grenzen op een vriendelijke maar duidelijke manier.

Kwaliteiten

Omdat je sterke en positieve eigenschappen vaak op de achtergrond raken in periodes van spanning besteed je in dit onderdeel aandacht aan zelfwaardering. Je brengt je persoonlijke eigenschappen in kaart zodat je ze bewust kunt inzetten om weer beter te functioneren.

Gedachten

Als je een burn-out hebt, heb je vaak last van sombere- en piekergedachten. In dit onderdeel leer je hoe je piekermomenten kunt verminderen. Je gaat gedachten formuleren die je helpen en leert deze op te roepen als je ze nodig hebt.

Time-management en ontspanning

In deze fase onderzoek je de manier waarop je met taken, activiteiten en ontspanning omgaat. Je maakt dagplanningen en oefent met ademhalings- en ontspanningstechnieken.

Terugvalpreventie

Tot slot van de burn-out behandeling maakt je een persoonlijk preventieplan. In dit plan staan jouw persoonlijke richtlijnen voor het dagelijks leven en een ‘zelfgebruiksaanwijzing’ voor moeilijke momenten.

Online cognitieve gedragstherapie

Interapy biedt psychologische behandeling gebaseerd op cognitieve gedragstherapie. De wisselwerking tussen gedachten, gevoelens en gedrag staat hierbij centraal. Je onderzoekt samen met je eigen therapeut welke gedachten en welk gedrag je klachten in stand houden en op welke manier je kunt ingrijpen. De behandeling bestaat uit een zorgvuldig samengesteld programma van oefeningen en opdrachten en is uitvoerig onderzocht op werkzaamheid door de Universiteit van Amsterdam.

Wat kan ik verwachten?

Hieronder zie je een overzicht van de stappen die je doorloopt.

Hoe ziet een Interapy behandeling er uit?

Wil je meer informatie?

E-mail of bel tijdens kantooruren naar:

088 - 11 55 811

Onze psychologen helpen je graag verder..

Direct aanmelden

Je ontvangt meteen inloggegevens waarmee je toegang krijgt tot je persoonlijke Interapy website. Daar doorloop je de intake procedure.

Aanmelden