Ervaringen

Hieronder vind je ervaringen van mensen die een Interapy behandeling hebben gevolgd. Ze blikken na afloop terug en staan stil bij de vraag: 'Wat heeft de behandeling voor mij betekend?'
  • 53-jarige vrouw

    12-09-2013
    Mijn ervaringen met interapy zijn heel positief. Ik vond het heel prettig dat ik de therapeut niet zag. Ik heb sterk de neiging om te reageren op wat ik zie en voel bij de ander waardoor ik kan besluiten om maar niet alles te vertellen. Dit was niet het geval bij interapy natuurlijk. Verder vond ik dat ik goed aangevoeld werd. Dat er goed geluisterd werd. En daarbij was het erg prettig dat er geen lange wachtlijst was! Daarbij het feit dat ik alles in de mij gewenste tijd kon doen! Heb het gevoel dat ik weer wat stappen in de goede richting heb gemaakt!
  • Carin Brands

    05-09-2013
    Ik kreeg enkele maanden geleden last van allerlei fysieke klachten zoals, zweten, bibberen, hoofdpijn, slecht slapen, concentratieproblemen, vlekken voor mijn ogen etc. Ik interpreteerde mijn klachten als overspannenheid en ben naar de huisarts gegaan voor een verwijsbriefje. Ik ben gaan googlen om te onderzoeken wat voor mij op dit moment qua tijdsinvestering en soort behandeling het meest effectief zou kunnen zijn. Via google kwam ik op de site van interapy terecht. Ik kreeg een persoonlijke begeleider waarmee ik gedurende de behandeling intensief contact had. De behandeling behelst een gestructureerde behandeling waarbij je eigen ervaringen en knelpunten centraal staan. Datgene wat ik beschreef kreeg ik met commentaar weer terug. Hierdoor werd voor mij inzichtelijk hoe het met mij zo ver heeft kunnen komen en wat er tegen te doen zou zijn. Het is zoals vermeld een vast programma maar door middel van persoonlijke mails was het mogelijk om op bepaalde (pijn) punten wat dieper in te gaan. Het resultaat van mijn enkele maanden durende behandeling is dat ik goede handvatten heb gekregen om zelf verder te gaan met het proces van helen.
  • Anja

    03-09-2013
    Het is een prettige manier van behandelen voor mensen die niet per se iedere keer persoonlijk af willen spreken met een therapeut, maar toch met een heel persoonlijke benadering
  • Margreet de Jong.

    02-09-2013
    De rouwbehandeling van Interapy heb ik als heel prettig ervaren. Het programma is eigenlijk in drie gedeelten opgezet. In de eerste sessies schrijf je over de meest heftige momenten uit het afscheid. Daardoor "doorleef" je die ahw nog eens. Dat vond ik heel zwaar, maar het geeft tegelijk ook lucht dit nog eens op te schrijven allemaal. Je moet hier een aantal keren over schrijven, mijn ervaring is geweest, dat er steeds toch weer nieuwe dingen naar boven komen. In het tweede gedeelte moet je je verplaatsen in een ander, bijv. een goede vriend of vriendin. Je stelt je voor dat de rollen omgedraaid zijn. Je schrijft de ander een brief met je meeleven en je geeft adviezen, zoals jij denkt dat je diegene kunt helpen. Het laatste gedeelte is gericht op de toekomst. Hoe kun je de herinnering aan degene die je bent verloren levend en liefdevol houden en ook een begin maken met weer deel te nemen aan het leven en weer te gaan genieten. Voor mij was het een enorme eye-opener dat verdriet en gemis aan de ene kant en ook weer gaan genieten aan de andere kant, naast elkaar kunnen bestaan. Ze zijn er allebei en ze mogen er ook allebei zijn. Ik heb veel gehad aan deze therapie en zou iedereen aanraden deze te volgen.
  • Jan 44jaar

    20-08-2013
    Na een eerdere burn-out begon ik eind 2012 weer dezelfde symptomen te krijgen, ik heb deze keer meteen aan de bel getrokken en ben via de bedrijfsarts bij HSK/Interapy terecht gekomen. Hier heb ik gedurende 6 maanden het online traject gevolgd. En met succes, want als ik bekijk waar ik nu sta tegenover eind 2012. Ik voel me nu weer mens en weet weer plezier te maken. De behandeling van Interapy is wat mij betreft op de juiste manier opgezet. Je doorloopt alle facetten die ter sprake komen bij een burn-out. Ik heb persoonlijk heel veel geleerd over mezelf in de afgelopen tijd, hoe je moet omgaan met bepaalde situatie, hoe je moet omgaan met andere personen, maar vooral hoe je moet omgaan met jezelf. Hierbij is de persoonlijke coördinator tijdens het traject heel belangrijk. Die draagt veel bij op de momenten dat het even niet zo lekker gaat en je een duwtje in de rug nodig hebt, ook de snelle opvolging bij de opdrachten vanuit de coördinator vond ik prettig. Zoals al gezegd voor mij is het online traject een succes geweest en zou het bij een ieder die met dezelfde klachten rondloopt aanbevelen. Er lopen meer mensen dan je denk rond met deze problemen, maar onderdrukken het en willen het niet inzien. Schaam je er niet voor en laat je helpen, want alleen kom je er toch niet uit.
Interapy is gewaardeerd op ZorgkaartNederland.Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

Wil je meer informatie?

E-mail of bel tijdens kantooruren naar:

088 - 11 55 811

Onze psychologen helpen je graag verder..