Ervaringen

Hieronder vind je ervaringen van mensen die een Interapy behandeling hebben gevolgd. Ze blikken na afloop terug en staan stil bij de vraag: 'Wat heeft de behandeling voor mij betekend?'
  • 48-jarige vrouw

    Mijn ervaring met Interapy is heel positief. Je wordt vriendelijk en professioneel benaderd en er zijn geen wachttijden. De online-therapie tegen depressie is mij ook zeer goed bevallen, de therapeute was heel deskundig en ging soms net een stapje verder dat de behandeling zelf wat ik als erg prettig heb ervaren. Mijn depressie klachten zijn zo goed als verdwenen en ik heb nu ook een aantal handvatten mee gekregen voor het geval ik een terugval mocht krijgen. Ik zou Interapy zeker aanraden aan anderen.
  • Marjolein

    Ik heb de behandeling als zeer prettig ervaren. Ik wist totaal niet wat ik van therapie via internet moest verwachten maar ik heb er zeer veel aan gehad. Ik kon me richten op de opdrachten wanneer ik daar tijd en ruimte voor had. Ik kon de vervulde opdrachten en adviezen teruglezen wanneer ik dat nodig had. Deze therapie paste erg goed bij mijn chaotische karakter omdat de opdrachten en adviezen op een overzichtelijke manier op mijn persoonlijke pagina stonden en omdat ik op een rustig moment hiermee aan de slag kon. Daarnaast heb ik een aantal skills geleerd waar ik de rest van mijn leven iets aan heb.
  • 29-jarige vrouw

    De therapie heeft mij zeer goed geholpen. Als ik rustig over antwoorden na kan denken, en die vervolgens in mijn eigen tempo kan formuleren op de computer, kan ik veel beter tot de kern komen dan wanneer ik tegenover een therapeut(e) zit. Face-to-face vergeet ik vaak dingen te zeggen, of word ik teveel afgeleid. Als ik dan naar buiten loop, schieten mij dingen te binnen die ik ook nog had willen zeggen. Door deze therapie kon ik alles heel stapsgewijs en compleet formuleren. Ik wilde graag sneller gaan (er is geduld voor nodig), maar het is geweldig dat je niet sneller kunt gaan dan het programma aangeeft. Hierdoor hebben de opdrachten meer effect en ben je er nog bewuster mee bezig. Het is prettig om feedback te krijgen van 1 persoon. Het lijkt of die persoon je een beetje leert kennen, terwijl je gewoon 'onbekenden' van elkaar blijft. Deze vorm van 'persoonlijke anonimiteit' werkt voor mij heel prettig.
  • S.

    Ik heb ontzettend veel gehad aan de behandelingen en gesprekken bij Interapy/HSK. De ervaringen die ik daaruit heb gehaald zijn goed doorgevoerd in mijn dagelijks leven. Tijdens mij nieuwe sollicitatie heb ik ook gesproken over mijn burn-out en hoeveel tips en trucs ik daaruit heb gehaald die ik weer kan meenemen in mijn volgende werk. Ik kijk ook positief terug over de tijd dat ik ziek ben geweest en wat ik daaruit gehaald heb. Als ik iemand tegen kom waarvan ik denk dat die wat hulp kan gebruiken dan leg ik die persoon ook uit wat ik gehad heb aan het traject en waar heb me heeft gebracht!
  • Monica

    Ik voelde me al lange tijd erg down. Ik had nergens zin in en voelde me gewoon lusteloos. Ik werkte wel gewoon maar ik was niet mezelf. Na veel op google gezocht te hebben kwam ik terecht bij interapy. Daar een vragenlijst ingevuld en al snel daarna volgde een telefonisch intake gesprek. Wel een doorverwijzing nodig van de dokter maar dat ging heel makkelijk. Het was duidelijk dat ik een depressie had. Het aanmelden bij interapy ging erg snel en al snel kon ik beginnen met de behandeling. De behandeling vond ik erg fijn en heeft mij super goed geholpen. Door veel opdrachten te maken en oefeningen te doen begin je veel meer naar jezelf te kijken en naar de positieve dingen i.p.v. de negatieve dingen. Je moet er zelf wel wat voor doen maar omdat ik al vrij snel merkte dat het beter ging gaf me dat veel motivatie. Nu ongeveer 7 weken later heb ik echt mijn leven weer terug en ben ik weer mezelf. Ik ben weer de vrolijke en spontane meid die ik altijd was en dat dankzij interapy! Het fijne van interapy vond ik dat het allemaal via de computer gaat. Je kan het in je eigen tijd dus doen. En dat werkte voor mij erg prettig. Ook durfde ik mezelf meer te uiten en ook echt alles te vertellen omdat je elkaar niet ziet. Voor mij heeft interapy erg goed geholpen en ik zou het zeker aanraden aan mensen die in eenzelfde soort situatie zitten.
Interapy is gewaardeerd op ZorgkaartNederland.Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

Wil je meer informatie?

Bel 088 - 11 55 835 tijdens kantooruren en kies voor optie 3 ‘overige vragen’. Je wordt dan direct te woord gestaan door een van onze servicemedewerkers die uw vraag over onze online behandelmogelijkheden kan beantwoorden.