Cliëntervaring

Hieronder vind je ervaringen van mensen die de burn-out behandeling hebben gevolgd. Ze blikken na afloop terug en staan stil bij de vraag: 'Wat heeft de Interapy behandeling voor mij betekend?'

Ineke de Boer

In dit fragment vertelt oncologie-verpleegkundige Ineke de Boer over haar ervaringen met de Interapy burn-out behandeling. Hoewel ze nog nooit van Interapy had gehoord en vooraf vrij sceptisch was, was het een positieve ervaring voor haar. Ineke geeft aan dat zij nog dagelijks profijt heeft van de handvaten die haar tijdens de behandeling zijn aangereikt.
  • S.

    29-08-2014
    Ik heb ontzettend veel gehad aan de behandelingen en gesprekken bij Interapy/HSK. De ervaringen die ik daaruit heb gehaald zijn goed doorgevoerd in mijn dagelijks leven. Tijdens mij nieuwe sollicitatie heb ik ook gesproken over mijn burn-out en hoeveel tips en trucs ik daaruit heb gehaald die ik weer kan meenemen in mijn volgende werk. Ik kijk ook positief terug over de tijd dat ik ziek ben geweest en wat ik daaruit gehaald heb. Als ik iemand tegen kom waarvan ik denk dat die wat hulp kan gebruiken dan leg ik die persoon ook uit wat ik gehad heb aan het traject en waar heb me heeft gebracht!
  • wylly kerkhoff

    01-06-2014
    ik heb het ervaren als een prettig middel, om te relatieveren wat je van je omgeving en je zelf moet. ik ben geen schrijver heb moeite om iets op papier te zetten. maar door de ongedwongenheid van interapy. het mogen maken van fouten was het op het laatst prettig om het van je af te schrijven. de stappen die ze je bij brengen volg ik nog regelmatig. stap op zij en kijk naar je zelf als een ander. dan pas kan je beoordelen of je op de goede weg ben. ik ben klaar.en redelijk sterk er uit gekomen. wens een ieder net als ik succes met het om gaan met de valkuilen. met vriendelijke groet, Wylly Kerkhoff (ps bedank voor jullie hulp)
  • Joke van Duijvenbode

    07-05-2014
    In september 2013 kwam ik thuis te zitten met een burn-out. Er werd mij toen door de bedrijfsarts voorgesteld om in therapie te gaan. Mijn eerste gedachte was ja ik ben niet gek. Maar mijn teammanager overtuigde mij ervan om mijn voordeel er mee te doen. Dus ik ging akkoord. En zo kreeg ik te maken met Interapy en ik kan het een ieder aanbevelen die zelf maar blijft piekeren en daardoor niet meer kan slapen en uiteindelijk steeds slechter functioneert. Mijn therapeute heb ik nooit in persoon gezien. Toch wist zij precies wat mijn probleem was en gaf mij iedere keer feedback waardoor, ik wel eens dacht het lijkt alsof zij mij al jaren kent. Ik ben door de therapie weer goed in mijn vel gaan zitten en kan nu alles beter doseren. Ik kan het een ieder aanbevelen.
  • Anoniem

    14-03-2014
    Ik ben een moeder en heb voor mijn burnout jarenlang full-time gewerkt en onderhield ik mijn gezin. Nadat ik vervolgens ben ingestort kon ik bijna niets meer en heb ik jarenlang aangemodderd met mijn klachten. Graag deel ik mijn ervaring met anderen, ook omdat ik het moeilijk vond om een goed werkende therapie te vinden voor mijn klachten. Alles wordt helder en stap voor stap uitgelegd. Wanneer je ergens niet uit komt of vast loopt kun je dit voor leggen aan je behandelaar en kun je daarna gewoon weer verder. Mijn burnout klachten uitte zich vooral lichamelijk. Toch raad ik iedereen met een burnout deze therapie aan, omdat de mensen van Interapie weten wat het is, ze weten wat ze doen en het helpt echt. Voordat ik bij Interapy terecht kwam heb ik verschillende hulpverleners gehad, maar ik voelde mij niet altijd serieus genomen en heb achteraf ook adviezen gekregen om bepaalde klachten zelfs te negeren of voor lief te nemen. Met het verstrijken van jaren werd het ook steeds moeilijker om me voor te stellen dat ik echt snel op zou knappen. Bij Interapy heb ik juist geleerd om beter naar mijn klachten te kijken, om ze te herkennen, zodat ik me er zelf bewust van werd en ze in kaart te brengen. Een behandelaar weet dat het niet alleen maar psychisch is, maar dat het ook door kan werken op verschillende vlakken. Zo las ik voorbeelden in de tekst waardoor ik me echt begrepen voelde. Wanneer ik ergens niet uit kwam, kon ik dit gewoon doormailen naar de behandelaar. Zij stond klaar om mijn vragen te beantwoorden zodat het mij verder hielp. Ik heb ook geleerd om net iets anders te denken en te handelen. Uiteindelijk krijg je door de hele therapie te volgen ook de middelen om ook daarna op een gezondere manier verder te kunnen. Ik dacht zelfs na jarenlange vermoeidheid en terugkerende klachten dat de burnout nog jaren nodig zou hebben voordat ik weer beter zou zijn, dat niemand me echt begreep en dat bepaalde klachten me gewoon overkwamen. Door Interapy heb ik de middelen gekregen om eerder te stoppen met ongezond gedrag en bepaalde gedachten te veranderen die mij ziek hielden en nog erg lang ziek zou houden. Ik voel nu vaker en meer rust. Wanneer ik zin heb om dingen te ondernemen, lukt het me ook vaker. Ik zeg minder vaak dingen af en voel me een stuk fitter dan voorheen. Mijn concentratie is erg verbeterd. Ik kan vaker "nee", zeggen tegen een ongezonde situatie en bezigheden te spreiden. Ik heb veel meer controle gekregen over wat er in mij om gaat. Ook leer je aan het einde een zelfgebruiksaanwijzing te maken. Daar heb ik nogsteeds erg veel aan. Maar ook wanneer ik het idee had dat iets bij mij anders zou werken, wordt dit ook gestimuleerd. Al is dit een schriftelijke behandeling, er wordt echt rekening gehouden met je eigen situatie. Na elke opdracht wordt je inzending gelezen en krijg je ook echt goede begeleiding vind ik. De samenwerking vond ik super. Je leest een tekst, je plant de instructies in op een moment waarop het jou het beste uit komt. Dit kan op elk moment van de dag. De instructies worden door 1 vaste behandelaar gelezen. Ook krijg je steeds een bericht terug voordat je verder kunt gaan. Wat het persoonlijker maakt dan alleen maar ruwe tekst. Er is dus echt online contact voordat je verder kunt gaan. Ik heb steeds het idee gehad dat, hoewel je het natuurlijk zelf moet doen, mijn behandelaar me stap voor stap verder heeft begeleid. Niet om te oordelen, maar om mij te begeleiden. Ik had echt het idee dat ik op haar terug kon vallen wanneer ik vragen had of ergens niet uit zou komen. Ik heb de therapie nu een aantal weken achter de rug en ik heb het idee dat ik na die paar weken sprongen vooruit ben gegaan. Dat mijn energie is verdubbelt en dat er meer balans is gekomen tussen rust en stress. Ook kan ik eindelijk weer op drukkere plaatsen komen zonder hier last van te ervaren. Wanneer er weer stress is, kan ik hier beter mee om gaan en voelt het niet meer als een allesoverheersende last, maar ervaar ik daarna rust. Na een dag reintegreren of vrijwilligerswerk kon ik daarna niets meer ondernemen. Nu doe ik na mijn vrijwilligerswerk weer zonder hoofdpijn of andere klachten de boodschappen. Ik kan deze vorm van therapie iedereen aan raden.
  • Sander

    07-12-2013
    Na verschillende face to face therapieen heb ik nu de burnout behandeling bij Interapy gevolgd. Voor mij heeft dit heel goed gewerkt. Vooral het opschrijven is voor mij een goede manier om patronen duidelijk te krijgen. Groot voordeel is dat je er op elk moment aan kunt werken, in de avond of op vrije dagen. Je hoeft dus niet ergens heen op afspraak, maar hebt het zelf in de hand. Je maakt wel een planning samen met je therapeut, zodat er wel enige structuur in zit. Heb je tussendoor vragen, dan kun je deze altijd rechtstreeks aan je behandelaar stellen en krijg je eigenlijk met een dag reactie, via mail of telefoon. De behandeling bestaat uit verschillende opdrachten, die vrij vast staan, maar ook hier geldt dat je via mail het altijd uit kunt diepen. Blijkt er aan het eind van de behandeling dat je nog behoefte hebt aan een vervolgbehandeling, dan is dit mogelijk bij HSK, waar je dan ook snel aan de beurt bent. Voordat je doorgestuurd wordt, wordt er samen gekeken naar de mogelijkheden die aansluiten bij je behoefte. Je wordt niet zomaar in het diepe gestuurd en bij twijfel wordt er in hun team besproken wat de beste oplossing is. Ik had graag via de online therapie doorgegaan, maar omdat er op dit moment nog geen maatwerk traject toegepast mag worden, was dat in mijn geval niet mogelijk. In de toekomst zal deze mogelijkheid er wel zijn. Al met al ben ik dus heel erg tevreden over de persoonlijke online behandeling bij Interapy.

Wil je meer informatie?

E-mail of bel tijdens kantooruren naar:

088 - 11 55 811

Onze psychologen helpen je graag verder..

Interapy is gewaardeerd op ZorgkaartNederland.Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering