Cliëntervaring

Hieronder vind je ervaringen van mensen die de burn-out klachten behandeling hebben gevolgd. Ze blikken na afloop terug en staan stil bij de vraag: 'Wat heeft de Interapy behandeling voor mij betekend?'

  • Djura

    Doordat ik veel te lang bijna constant over mijn grenzen heen was gegaan, ben ik op gegeven moment helemaal burnout geraakt. Ik was nergens meer toe in staat. Zelfs een voet buiten de deur zetten was voor mij op gegeven moment al een hele onderneming. Daarom was ik erg blij toen een vriendin van mij kwam met de suggestie van online therapie. Met behulpt van deze therapie en later angsttherapie bij het HSK, en door mezelf genoeg rust te gunnen zit ik inmiddels weer een stuk lekkerder in mijn vel. Bij interapy komen een tal van onderwerpen aan bod. Eerst werd er vooral gefocust op mijn mogelijke spanningsbronnen. Wat later werd er onder andere gewerkt aan positief denken en dagplanningen maken. Je wordt hierbij begeleid door een aangewezen psycholoog, en hoewel het contact over internet plaatsvindt, is het gelukkig verre van onpersoonlijk. Online en "real life" therapie hebben zo beiden hun sterke kanten. Het voordeel van interapy is dat ik er de tijd voor kon nemen wanneer het me uitkwam, en het minder energie van me vergde dan als ik naar een psycholoog toe had moeten gaan. Daar was ik in het begin niet toe in staat. Een ander verschil dat ik merkte is dat je bij interapy gestructureerd een traject afwerkt, maar dat de plannen bij mijn andere psycholoog wat minder vast lagen. Voor beiden is wat te zeggen, en ik heb ook aan beiden een hoop gehad. De dingen die ik heb geleerd in het traject pas ik nog steeds toe, en geven me het vertrouwen dat ik nu op eigen voet verder kan gaan met mijn herstel.
  • Carin Brands

    Ik kreeg enkele maanden geleden last van allerlei fysieke klachten zoals, zweten, bibberen, hoofdpijn, slecht slapen, concentratieproblemen, vlekken voor mijn ogen etc. Ik interpreteerde mijn klachten als overspannenheid en ben naar de huisarts gegaan voor een verwijsbriefje. Ik ben gaan googlen om te onderzoeken wat voor mij op dit moment qua tijdsinvestering en soort behandeling het meest effectief zou kunnen zijn. Via google kwam ik op de site van interapy terecht. Ik kreeg een persoonlijke begeleider waarmee ik gedurende de behandeling intensief contact had. De behandeling behelst een gestructureerde behandeling waarbij je eigen ervaringen en knelpunten centraal staan. Datgene wat ik beschreef kreeg ik met commentaar weer terug. Hierdoor werd voor mij inzichtelijk hoe het met mij zo ver heeft kunnen komen en wat er tegen te doen zou zijn. Het is zoals vermeld een vast programma maar door middel van persoonlijke mails was het mogelijk om op bepaalde (pijn) punten wat dieper in te gaan. Het resultaat van mijn enkele maanden durende behandeling is dat ik goede handvatten heb gekregen om zelf verder te gaan met het proces van helen.
  • Carin Brands

    Ik kreeg enkele maanden geleden last van allerlei fysieke klachten zoals, zweten, bibberen, hoofdpijn, slecht slapen, concentratieproblemen, vlekken voor mijn ogen etc. Ik interpreteerde mijn klachten als overspannenheid en ben naar de huisarts gegaan voor een verwijsbriefje. Ik ben gaan googlen om te onderzoeken wat voor mij op dit moment qua tijdsinvestering en soort behandeling het meest effectief zou kunnen zijn. Via google kwam ik op de site van interapy terecht. Ik kreeg een persoonlijke begeleider waarmee ik gedurende de behandeling intensief contact had. De behandeling behelst een gestructureerde behandeling waarbij je eigen ervaringen en knelpunten centraal staan. Datgene wat ik beschreef kreeg ik met commentaar weer terug. Hierdoor werd voor mij inzichtelijk hoe het met mij zo ver heeft kunnen komen en wat er tegen te doen zou zijn. Het is zoals vermeld een vast programma maar door middel van persoonlijke mails was het mogelijk om op bepaalde (pijn) punten wat dieper in te gaan. Het resultaat van mijn enkele maanden durende behandeling is dat ik goede handvatten heb gekregen om zelf verder te gaan met het proces van helen.
  • Jan 44jaar

    Na een eerdere burn-out begon ik eind 2012 weer dezelfde symptomen te krijgen, ik heb deze keer meteen aan de bel getrokken en ben via de bedrijfsarts bij HSK/Interapy terecht gekomen. Hier heb ik gedurende 6 maanden het online traject gevolgd. En met succes, want als ik bekijk waar ik nu sta tegenover eind 2012. Ik voel me nu weer mens en weet weer plezier te maken. De behandeling van Interapy is wat mij betreft op de juiste manier opgezet. Je doorloopt alle facetten die ter sprake komen bij een burn-out. Ik heb persoonlijk heel veel geleerd over mezelf in de afgelopen tijd, hoe je moet omgaan met bepaalde situatie, hoe je moet omgaan met andere personen, maar vooral hoe je moet omgaan met jezelf. Hierbij is de persoonlijke coördinator tijdens het traject heel belangrijk. Die draagt veel bij op de momenten dat het even niet zo lekker gaat en je een duwtje in de rug nodig hebt, ook de snelle opvolging bij de opdrachten vanuit de coördinator vond ik prettig. Zoals al gezegd voor mij is het online traject een succes geweest en zou het bij een ieder die met dezelfde klachten rondloopt aanbevelen. Er lopen meer mensen dan je denk rond met deze problemen, maar onderdrukken het en willen het niet inzien. Schaam je er niet voor en laat je helpen, want alleen kom je er toch niet uit.
  • Jan 44jaar

    Na een eerdere burn-out begon ik eind 2012 weer dezelfde symptomen te krijgen, ik heb deze keer meteen aan de bel getrokken en ben via de bedrijfsarts bij HSK/Interapy terecht gekomen. Hier heb ik gedurende 6 maanden het online traject gevolgd. En met succes, want als ik bekijk waar ik nu sta tegenover eind 2012. Ik voel me nu weer mens en weet weer plezier te maken. De behandeling van Interapy is wat mij betreft op de juiste manier opgezet. Je doorloopt alle facetten die ter sprake komen bij een burn-out. Ik heb persoonlijk heel veel geleerd over mezelf in de afgelopen tijd, hoe je moet omgaan met bepaalde situatie, hoe je moet omgaan met andere personen, maar vooral hoe je moet omgaan met jezelf. Hierbij is de persoonlijke coördinator tijdens het traject heel belangrijk. Die draagt veel bij op de momenten dat het even niet zo lekker gaat en je een duwtje in de rug nodig hebt, ook de snelle opvolging bij de opdrachten vanuit de coördinator vond ik prettig. Zoals al gezegd voor mij is het online traject een succes geweest en zou het bij een ieder die met dezelfde klachten rondloopt aanbevelen. Er lopen meer mensen dan je denk rond met deze problemen, maar onderdrukken het en willen het niet inzien. Schaam je er niet voor en laat je helpen, want alleen kom je er toch niet uit.

Wil je meer informatie?

Bel 088 - 11 55 835 tijdens kantooruren en kies voor optie 3 ‘overige vragen’. Je wordt dan direct te woord gestaan door een van onze servicemedewerkers die uw vraag over onze online behandelmogelijkheden kan beantwoorden.
Interapy is gewaardeerd op ZorgkaartNederland.Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering